Falcon Walk

Luchtmobiele_brigade P6130003 Het is rotweer als ik vandaag achter mijn laptop zit om een verslag te schrijven over de Falcon Walk. Even wat anders dan gisteren. Toen was het schitterend weer. In de stralende zon vertrokken we naar Schaarsbergen waar we tegen negen uur aankwamen. In Schaarsbergen hebben we ons ingeschreven en zijn van start gegaan. Wel ben ik nog even bij de Via Vierdaagse stand langs gegaan om even gedag te zeggen. We maken hier een foto en gelijk kom ik erachter dat de batterijen van de camera praktisch leeg zijn. Vreemd omdat ik ze de dag ervoor nog had opgeladen. Gelukkig heb ik mijn mobiel nog met camera.

P6130006 P6130004We liepen gelijk al een lang stuk over de weg voordat we de eerste rust bereikten op 4,5 km. Die slaan we over en gaan verder. Lopen vanaf daar nog een heel stuk over de weg voordat we het bos indoken. Je kreeg een beetje het idee dat we de route in tegengestelde richting liepen. De jaren ervoor gingen we bij de rust gelijk het bos in. Dat maakte verder niet uit het was prachtig weer en we liepen over bospaden en mooie stukken heideveld. We komen een kudde van 22 Schotse Hooglanders tegen. Die moesten we wel even passeren, maar de koeien lagen te rusten in de schaduw en waren zo mak als wat. Leuk was het om te zien dat er veel jonge kalfjes tussen lagen. We lopen over de prachtige heide en komen op de top van een heuvel waar een schitterend uitzicht is.

13062009  13062009_001 13062009_002 Op de parkeerplaats Herikhuizerveld hebben we na 12,5 km om half tien onze eerste rust. Het is er goed vertoeven. We rusten er een kwartiertje en gaan dan weer verder. Hier komen we onze Vlaggenist Richard weer tegen. Later zouden we hem bij kasteel Roozendaal nog zien. Zo wandelen we verder al kletsend en lol makend. We gaan richting Velp, waar we doorheen lopen en vervolgens wandelen we naar Kasteel Rozendaal. We bevinden ons dan op het Landschap van de Gelderse Roos.

P6130007_2 Hier nemen we onze tweede rust om half twee. We hebben er dan 23 km opzitten. We zitten er heerlijk in het zonnetje. Richard voegt zich bij ons en babbelen nog wat met hem. We vullen onze flessen met water en gaan weer op pad voor de laatste 8 km.

Dat worden mooie kilometers over de zandvlakte en de heide. We drinken genoeg water want de temperatuur is inmiddels opgelopen tot zo’n 22 graden. In de felle zon voelt dat warmer aan.

P6130008 Het is een geklim en gedaal. Het parcours is echt Falcon Walk waardig. Blijft altijd mooi om hier te wandelen.

Bij de rust op 28 km eten we een ijsje en lopen gelijk door naar de finish die op 31 km is. Een koel biertje wacht op Rolf en Gerard.

Halen onze stempels op voor in het wandelboekje en krijgen nr. 4 voor op ons lint van de Falcon Walk medaille. Volgend jaar krijgen we nr. 5. De zilveren medaille. Gera mag nr. 2 in ontvangst nemen en Gerard de bronzen medaille. Geertje zelf heeft niet zoveel met medailles, die hoeft er dan ook geen.

P6130009 P6130011 Buiten gaan we nog wat in de zon zitten. Zelf praat ik nog even met Arno van Gemert en Diana van Tilburg van de Via Vierdaagse stand. Ina maakt een foto van ons die ik kan gebruiken voor mijn verslag voor de Via Vierdaagse site.

Daarna gaat het huiswaarts en zijn tegen kwart voor vijf thuis. Gerard en Geertje gaan dan nog naar Nijverdal.

Het was echt een schitterende tocht die we volgend jaar zeker weer gaan lopen!

Het was enorm gezellig om weer met zijn vijven te lopen. Gera heeft afgelopen week nog de avondwandelvierdaagse in Rijssen gelopen. Toch maar weer even 30 km in de pocket. Met de Falcon Walk erbij 60 km.

Nijmegen komt dichterbij en eigenlijk zijn wij er wel klaar voor. Volgende week lopen we niet. Althans niet met de hele groep. Rolf en Ina zullen zowiezo nog gaan wandelen. De week erop gaan we nog een Pieterpad wandeling doen en de Grebbe Valei Wandeltocht te Veenendaal of Rhenen.

Dan is het schluss tot aan de Vierdaagse van Nijmegen. Wellicht lopen Rolf en Ina nog een tocht maar dat is niet zeker.