Dam tot Dam Wandeltocht 2010

07d2d-logo Ina en ik waren vroeg uit de veren. Om kwart voor zes ging de wekker. Kwart voor zeven zijn we vertrokken met de trein naar Amsterdam. We waren nog niet echt wakker en wilde nog effe een tukkie doen. Nou dat konden we vergeten. Komt er ineens een hele groep ouderen de trein in. Man en die begonnen gelijk te teuten. Weg rust….

P1070503 P1070507 Na ongeveer twee uur treinen komen we aan in Amsterdam. Begroeten er Robert-Jan en Jolanda. Drinken een lekkere bak koffie en gaan richting Dam. Hier starten we tegen 10 over negen.

We lopen via de Indische buurt en Artis naar de P1070512 P1070510 Schellingwouder bruggen. Onderweg komen we wandelaars uit Deventer tegen die we al eerder hebben ontmoet. Dit keer hadden ze twee kabouter vrouwtjes meegenomen. Errug leuk hoor met die oranje puntmutsjes. Ze kwekten er vrolijk op los. Ze gaven aan dat groepje wandelaars wel kleur!

P1070514 Onder de eerste brug van de Schellingwouder bruggen stonden twee dames te gek op een aantal trommels te slaan. Dat maakte een heel aardig kabaal! Hier hebben we 5 km in de benen.

P1070516 P1070524 We lopen zo verder over de Schellingwouderbruggen naar Schellingwoude. Links van ons ziet de lucht zwart. Als daaruit maar geen regen gaat vallen dachten we. Toch lopen we achter de zwarte wolken aan en blijft het droog. Het is altijd weer een genot om door Schellingwoude te lopen. Het is echt een lieflijk dorpje. Bij de derde stempelpost was er een heuse opstopping. Wat een wandelaars, maar er viel geen onvertogen woord.

P1070526 P1070533 In de mooie zon wandelen we door naar Buiksloot, Buiksloterdijk en Kadoelen. Hier tijdens dit stuk komen Robert-Jan en ik aan de praat met wandelaarsters van de wandelvereniging uit Zoetermeer. Dat werd een gezellig geteut om het maar zo te zeggen. Ook Sunny komen we onderweg tegen wat weer een hartelijk weerzien werd!

P1070538 P1070542 P1070544

In het Molenwijkpark was het weer super gaaf. Hier besluiten we een half uurtje te rusten. We hebben dan 17 km. gelopen en het is half xc3xa9xc3xa9n. We zitten gezellig in dit park en luisteren naar de leuke muziek. Het is er echt een gezellige drukte!

P1070546 P1070547 We lopen verder en komen zelfs langs een flat in wit paarse kleuren, tja het leek wel een echte niezoznel flat. Onderweg kom je de mooiste afvalplekken tegen, zoals hier bij deze bananenpaal.

Zo wandelen we langs de autobaan Zaanstad binnen en vervolgens is er bij de Vredeweg op 21 km weer een stempelpost. Het is dan tien voor twee. Er is gezellige muziek en vele wandelaars rusten hier nog even wat uit.

P1070557 Wij gaan verder en komen aan bij de brug die naar Joop den Uyl is genoemd. Hier was blijkbaar iemand gevallen. Deze onfortuinlijke vrouw werd per ambulance afgevoerd.

Met de trap ging het aan de andere kant van de brug naar beneden. Het was wederom een hele opstopping, maar er werd gezellig geteut dus dat was totaal geen probleem.

P1070560 Er was nog een wandelaar die zich maar vasthield aan de routeomschrijving. Nee we moeten hier niet naar beneden en nee niet daarna linksaf. Tja hij als enige zal wel een apart routekaartje hebben gekregen. Iedereen liep rechtdoor en hij wilde op een gegeven moment linksaf slaan. Tja, dan zou hij alleen wel ergens zijn uitgekomen. Hoe eigenwijs kun je zijn. De groep met wie hij liep vond het allemaal hilarisch en uw razende reporter haakte er vrolijk op in. Wat heeft die man het verder te verduren gehad. We hebben er vreselijk om moeten lachen.

Enfin om vijf voor half drie lopen we langs de jachthaven verder Zaandam in. In het centrum filmt de razende reporter de intocht.

Om tien over half drie zijn we terug. De razende reporter filmt de aankomst bij de finish in Zaandam!

P1070566 P1070563 P1070564 We halen onze medaille op en lopen nog wat rond op het finish terrein. We brengen nog een bezoekje aan de KNBLO stand en zetten deze even op de foto!

P1070565 Om drie uur gaan we de stad in en drinken in een bierlokaal een paar glaasjes bier. Het is Breugems bier wat in Zaandam zelf wordt gebrouwen!

P1070572 Na 45 minuten gaan we richting trein. Lopen nog langs het mooie Zaanse hotel en gaan dan per trein naar Amsterdam. In de trein hadden we enorme lol. Een oudere dame hing zowat aan een paal. Op de vraag of ze wilde gaan zitten antwoorde ze dat het wel erg gezellig hangen was aan die paal. Na ja dat werd een gierend van het lachten stukje trein reizen. Wat hebben we allemaal wel niet gezegd tegen haar. Of ze bv niet even voor ons wilde gaan paaldansen. De meute in de trein moet wel gedacht hebben, die zijn niet goed snik. Maar goed wij hadden enorme lol.

In Amsterdam blijft Jolanda in de trein zitten. Zij gaat verder naar Woerden. Wij stappen uit en nemen nog even afscheid van Jolanda. Robert-Jan, Ina en ik gaan vervolgens zelf naar onze trein die we moeten pakken. Nemen afscheid van Robert-jan en gaan per trein weer naar Rijssen, waar we na een relaxte reis tegen half acht 's avonds aankomen.

Images Het was een heel erg gezellige wandeldag. We hebben ervan genoten! Hulde voor de organisatie vanLe Champion. Het was allemaal perfect geregeld. Dat mag in ieder geval wel eens gezegd worden!