Twentse Kruistocht: Rossum – Roderveld

Zondag, 27 november 2016

Gisteren liepen Ina en ik wederom een Twentse Kruistocht. Dit keer vanuit Rossum.

Weer op tijd met de trein naar Almelo getuft. Daar zouden we de bus naar Weerselo nemen. Bleek deze helemaal niet te gaan. Dus toen maar besloten om er een half uur te wachten en de bus naar Rossum te nemen. Wel een dure rit die 45 minuten zou gaan duren.

Enfin tegen kwart voor elf waren we in Rossum en zijn daar met de tocht gestart. Eerst maar even de plaatselijke kerk en het kerkhof bekeken.

We hebben eerst een rondje gelopen van zo’n 4 kilometer om weer in Rossum aan te komen. In dit rondje hebben we o.a. een Mariakapelletje bezocht en kwamen we langs een Kroezeboom met Landkruis.

Van Rossum uit lopen we naar het Roderveld. Het is hier mooi en genieten intens van de mooie natuur.

We komen aan bij Erve Het Everloo waar we in de gezellige boerderij een bokbiertje drinken bij een heerlijk houtvuurtje…

Het is dan nog een kilometer of 5 naar Rossum. We doen onderweg nog een Mariakapelletje aan en slenteren in het mooie weer lekker door. Onderweg ga ik op een smal pad vlak voor een vlonder keihard onderuit. Dat heb ik gevoeld. Gelukkig was het vandaag, nu ik dit schrijf, stukken beter!

We komen om 3 uur aan in Rossum en gaan er nog wat drinken bij café-restaurant Hutten. Het was daar hartstikke druk. Overal tv schermen met o.a. voetbal en formule I erop….

Na ja we moesten toch wachten op de bus dus dat bokbiertje hier ging er ook wel in.

kwart voor 4 met de bus naar Oldenzaal en daarna met de trein naar Rijssen. Hier komen we om 5 uur aan. Yorick is dan ook gearriveerd en nemen zijn bagage mee zodat hij naar huis kan lopen zonder die zware last. Nog even bij Ina wat opgehaald en naar huis gegaan. Die avond lag ik vroeg in bed!!

Volgende week een nieuwe kans om naar Weerselo te gaan, maar dan via Hengelo!