Fulda Marsch 2018

Rijssen, 16 oktober 2018

Zivil-Militärischer Zwei-Tage-Marsch in Fulda!

Vrijdag 5 oktober zijn Ina en ik met de trein van Deventer naar Arnhem gereisd. Yorick bracht ons met de auto naar Deventer. Hoe aardig. Om tien voor 10 werden wij in Arnhem opgehaald door de bus van ZDS reizen. Hier ontmoette wij ook Jolanda die in Utrecht was opgestapt.

Zo gingen we op weg voor een reis van 4,5 uur met een tussenstop in Hünxe-West. Tegen tien voor half drie waren wij in Fulda.

Nu naar de Dom gelopen om met de bus naar de Hübtex Arena te gaan. Eenmaal aangekomen in de sporthal bleek dat de zaal al zowat vol was. Met wat geschuif met matrassen konden we toch een plekje vrijmaken voor ons drietjes.

Tijd voor een biertje en gespreken met bekenden. Ook hebben we Admiral Von Schneider ontmoet.

We hebben er gegeten en de avond doorgebracht met wat Noren en o.a. Sven-Eric Häger.

Uiteindelijk ons bed opgezocht en gaan slapen.

Fulda, zaterdag 6 oktober 2018

Vroeg uit de veren en gegeten. Toen om 7 uur met de bustransfer naar de start gereden waar de 31 km route zou beginnen. Zijn geloof ik daar tegen kwart voor 8 gestart.

Het was nog best fris toen we wegliepen maar het was er wel prachtig. Een andere route dan vorig jaar. We hebben genoten van de natuur om ons heen. Diverse rusten onderweg en nog langs een prachtig kasteel gelopen.

Bij de Kano Club een biertje gedronken en van daaruit was het nog maar een kilometer of twee. Was wel veel klimmen en dalen die dag.

Richard de Vlaggenist ontmoet bij de finish en wederom met veel mensen gesproken.

Wat gegeten en nog een erg gezellige avond gehad in de Hübtex Arena.

Ik ben erg vroeg gaan slapen. tegen 10 uur lag ik er in. Had veel last van mijn rug.

Besloten om de dag erop niet met een heuptas te gaan lopen.

Fulda, zondag 7 oktober 2018

Hieperdepiep Hoera…. Ina was deze dag jarig!! We zouden er een gezellige dag van maken.

Gegeten en tegen 7 uur gestart. Het was adembenemd mooi. De zon die opkwam en de nevel die er hing was weergaloos. Heb echt soms stilgestaan om alles in mij op te nemen. De foto’s ervan zijn ook heel mooi geworden.

Was wel weer veel klimmen en dalen, zei het dat het glooiender was dan de dag ervoor.

We hebben veel lol gehad onderweg en kwamen uiteindelijk weer bij de Kano Club aan. Biertje gedronken en wat geteut met Aart.  Die kende Jolanda, vandaar!

Bij de finish onze stempel opgehaald voor in ons IML boekje. Tuurlijk ook voor in ons wandelboekje.

Daarna de sluitingsceremonie meegemaakt en aan het bier. Was wederom gezellig. Frank kreeg zijn European Walker diploma en dat hebben we met hem gevierd.

Nog heerlijk geteut met Cencia en Martine. Wat gedronken met zijn allen en toen werd eigenlijk in rap tempo alles afgebroken. Er bleef een tribune staan zodat we nog konden zitten die avond.

Tegen twaalf uur ben ik gaan slapen. Had nog een heel fijn gesprek die avond in een lege sporthal met een leuke brabantse wandelaarster uit Helmond.

Wie weet komen we elkaar nog eens tegen. Datzelfde geldt voor Cencia en Martine!

Fulda, maandag 8 oktober 2018

Vroeg eruit. Was mijn etensbon kwijt dus kreeg geen ontbijt. Gelukkig was Admiral Von Schneider zo aardig en bracht mij brood. Zelf sliep hij in zijn caravan achter de sporthal. Kreeg nog worst en bier mee voor onderweg en zelfs koffie. Dank daarvoor. Was erg lief!!

De bus haalde ons op tegen 8 uur en zo reden we weer terug naar Nederland.

Onderweg nog een stop.

In Arnhem stapte Ina en ik uit. Jolanda ging verder naar Utrecht en Ina en ik per trein naar Deventer. Hier haalde Yorick ons op met de auto. Zo reden we naar Rijssen. Kunnen terugzien op en erg geslaagd weekend! Jolanda het was weer super gezellig om met jou op stap te gaan. Volgende trip wordt in mei 2019 Blankenberge!!

Foto’s kun je bekijken via onderstaande link!!