IML Randonnee 4 jours en Chantonnay Vendee France

Rijssen, 7 juni 2022

24 mei zijn Ina en ik vertrokken naar Utrecht. Hier zijn we (ook Milja, Peter en Tineke) opgestapt in de bus van ZDS Tours die ons naar Chartres bracht voor onze overnachting op de heenreis. Er leuk hotel en een evenzo leuke stad. Ik was daar ooit eerder geweest.

Na installeren een rondje gelopen. Die avond uit gaan eten en dat was gezellig en lekker. Mooiste wat ik heb gezien deze reis was de Illumination de Chartres….. Wat was dat gaaf…..Kathedraal verlicht en het museum, bruggen en meer……. Ik hou van kleuren en dat raakte mijn hersencellen enorm….

Zie… https://www.facebook.com/ChartresEnLumieres/photos/a.264003650358546/5124201224338740/

Aangekomen in Chantonnay. Ina en ik zijn onze startkaart en gaan ophalen. Nog even daar wat rondgekeken en wat souvenirs gekocht. Daarna naar ons hotel gereden met de bus. Dat is in La Roche sur Yon. 29 km van Chantonnay vandaan. Ons geïnstalleerd en op Jolanda en Berry gewacht. Die kwamen om half zeven met eigen vervoer aan. Daarna gegeten in deze plaats. Was gezellig. Margot en Erik waren al in Chantonnay waar ze met hun camper een slaapplek hebben. Die zien we morgen. Nu Feijenoord op tv in onze kamer kijken.

Morgenvroeg half zeven eten en om kwart over zeven met de bus naar Chantonnay.

Dag1 van Chantonnay

Pff wat een geklim soms… Niet mijn ding. 22 km gelopen in 4 uur en 44 min. Was qua weer bewolkt maar aangename temperatuur. Prachtig is het hier. Na mijn ziekenhuis opname toch een wondertje dat ik hier mag zijn. Hemelvaartsdag kreeg een hele mooie invulling. Ina zei je hebt zo goed geklommen. In jaren niet meer meegemaakt. Toen we in Chattonnay terug kwamen was het zo gezellig. Zoveel oude vrienden gezien. Nu weer naar ons hotel. Na 5 nachten 5 uur slapen wil ik op tijd mijn bed in. Trouwens geldt ook voor Ina. Straks wat eten en wat tv kijken en vroeg slapen. Op naar dag 2…

Dag 2 van Chantonnay

Na het ontbijt met de bus naar Chantonnay gereden.

Op tijd gestart.

Man Was klimmen en dalen. 17 beklimmingen en giga steil… En ook weer naar beneden. Ina deed het giga goed. Maar ik kon de beklimmingen niet aan. Elke keer hartritme stoornissen werd er gek van. Moesten om kwart over drie binnen zijn. Waren 8 over drie binnen. Hopelijk morgen beter. Ina vond het gaaf. Ik vervloekte de organisatie. Sprak een man die nu zijn 15e hier liep. Hij zei je hebt pech dit was de zwaarste tocht ooit hier… Maar wel binnen…trots op ons…

Dag 3 van Chantonnay…

Vandaag geen idioot geklim. Rustig glooiend over de heuvels hier. Vierden het 40 jarig huwelijksfeest van Erik en Margot. Zo leuk… Zelf nog naweeën van gisteren. Scheenbenen en rechter knie kwamen in opstand. Waren ruim op tijd binnen. 8 over half drie.

Genoten van de natuur om ons heen. Ina en ik vonden dit zelf de leukste dag…. Enfin nog 1 dag. Dan zit het erop en kunnen we gaan feesten…

Dag 4 van Chantonnay..

Vandaag vertrokken in heel mooi weer voor dag 4. Eigenlijk een rustig dagje. Niet veel klimmen en dalen. Mooie omgeving en kwamen dan ook om 8 voor twee binnen. Werd wel 23 km. Bij de finish onze medaille gekregen. Hierna diploma opgehaald en de IML beloning. Ina kreeg haar gouden bar van Frankrijk. Zelf kreeg ik de gouden IML medaille met lauwerkrans voor 30 uitgelopen tochten van de International Marching League. (Heb ik wel 14 jaar over gedaan). Ik kreeg ook nog dezelfde bar als Ina. Hierna met Milja, Peter, Margot, Erik, Tineke, Jolanda en Berry wat gedronken op het feestplein. Was. Erg gezellig. Per bus terug naar La Roche sur Yon. In ons hotel gedouched en gaan uit eten. Dat was ook erg gezellig. We zien terug op een mooie week in Frankrijk. Morgen terug naar Nederland per bus. Voor Ina en mij daarna wel nog even met de trein van Utrecht naar Rijssen tuffen…

Maandag 30 mei teruggereden naar Nederland. Wat een lange zit.

Dan weer thuis na een week Chantonnee France. 4 dagen wandelen. 90 km in de benen…maar wel mijn 30e IML Mars gelopen sinds 2008. Niet helemaal heb er door Nijmegen 35 gelopen. De medaille of nummertje op je lint krijg je bij 10 series van 3 internationale marsen. Tja de laatste dag mocht ik daarom die gouden IML medaille ontvangen met lauwerkrans. Trots op.. Daarna gaan slapen…

Onze wandelvrienden bedankt!! Berry Kleverwal, Ina Stegeman, Erik en Margot van de Leemput, De Razende reporter van Niezoznel.nl, Milja Clazing, Peter Bosman en Tineke Sinnema!!!

Voor de rest zie mijn Facebook….. https://www.facebook.com/r.breemes