Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht

Rijssen, 18 september 2023

Afgelopen zaterdag zijn Monica en ik al vroeg met de trein naar Amsterdam gereden. 6 uur eruit en om 7 uur met de trein mee.

Na een rit van 2 uur waren we op Centraal aldaar. Naar de Dam gelopen en om 09.15 uur gestart.

We liepen een rondje centrum, Amsterdamse grachten en panden, om vervolgens uit te komen bij de pont over Het IJ. Na een korte vaart kwamen we aan de andere kant aan in Amsterdam Noord. Van hieruit naar Buiksloterdijk gelopen, met zijn mooie huisjes.

De eerste rust en stempelpost was, om 11.10 uur, op 7 km bij het Barkpad. Hier hebben we even een broodje gegeten en kort daarop verder gehobbeld.

Uurtje later was de tweede stempelpost, op 11 km, bij het Molenwijkpark. Daar was ook een AH, dus wat te drinken en eten gehaald.

Na een korte stop aldaar verder gewandeld. 4 km daarna was de 4e rust en stempelpost bij Vredeweg. Was tegen een uur of 1. Dit stuk vonden wij weer saai. Het werd ook warmer en dat was goed te merken. Gelukkig konden we overal wel onze water voorraad aanvullen.

Het industrieterrein lag iig achter ons en zo konden we Zaandam gaan bewonderen. Altijd mooi om daar doorheen te lopen. Mooie haven, vergezichten, prachtige huizen etc. Kortom wel genieten. Was nog wel een heel stuk wandelen zo kris kras door Zaandam. Ondertussen werd ik wel moe. De korte nachtrust en treinreis begonnen in mijn benen te zakken.

De finish kwam maar niet dichterbij. Uiteindelijk waren we om 14.40 uur binnen. Volgens onze twee GPS watches was het 22,5 km.

Maakt verder niet uit. Finishstempel en medaille opgehaald.

Het was er gezellig maar ook erg druk. Dat viel me wel op. Maar ja er deden ook 15.000 wandelaars mee.

Na een koele versnapering zijn we, na een half uurtje te hebben vertoefd op het Finish terrein, naar de pendelbus gelopen. Die bracht ons in feestelijke stemming naar het station. Dat werd een leuke rit.

In Zaandam nog wat rondgelopen en nog wat patat en een kroket gehaald.

Hierna werd het tijd om huiswaarts te gaan. kwart over 4 ging het naar Schiphol Centraal. Snel overstappen en zonder verder over te stappen naar Deventer gezoefd. Daar overgestapt op de trein naar Rijssen. Toen we daar aankwamen was het zeg maar half zeven.

Thuis bleek dat ik 4 blaren had gescoord. Dat mag wel in de krant, ik loop eigenlijk nooit blaren. Denk dat het ook wel kwam omdat we niet echt in ons ritme qua wandelen kwamen.

De dag erop waren mijn schenen ook niet blij. Maar goed die kwaaltjes horen erbij.

Het was een mooie dag maar vond het wel erg druk overal. Dat had ik ook met Nijmegen de laatste keren dat ik de 4Daagse liep. Tja zal wel met ouder worden te maken hebben.

Of we terugkomen bij de Dam tot Dam weet ik niet. Ik heb deze gelopen in 2005, 2009, 2010, 2015 en in 2023.

De 4Daagse van Nijmegen was voor mij na 15x uitlopen in 2019 de laatste keer. Ik vond het toen wel genoeg. Trouwens Ina is toen ook gestopt.

Wel een hulde aan het adres van de Dam tot Dam. Alles was perfect georganiseerd!!

Plaats een reactie